naglowek
pkmlok@pkmlok.pl

Sekcja bojerowa

Moderator: Romuald Rowecki, tel. +48 604 514 393, e-mail: R.Rowecki@pkmlok.pl

Ogłoszenia

2019.10.19. Numery startowe Flotylli Zachodniej

FlotyllaZachodnia DN numery startowe !

Lp. Nr. żagla Nazwisko i imię Klub Oplata 2018-2019 WB38/2018
09.12.2018

1 21 Łakota Roman PKM LOK Poznań 100
2 25 Rowecki Romuald PKM LOK Poznan 40
3 26 Mikulski Stanisław PKM LOK Poznan 100
4 27 Witczak Krzysztof ŻMKS Poznan 40
5 28 Groński Tomasz PKM LOK Poznan 100
6 62 Albrecht Paweł PKM LOK Poznań 100
7 77 Szyburski Adam PKM LOK Poznan 40
8 121 Łakota Mirosław PKM LOK Poznan 100
9 123 Kramer Bogdan JKW Poznan ?
10 171 Marszał Przemysław Kotwica Rogoźno 100
11 172 Berkau Marek PKM LOK Poznań 100
12 173 Berkau Bartek PKM LOK Poznan 80
13 174 Żeberski Longin Poznan ?
14 175 Szyburski Adam Robert PKM LOK Poznan 100
15 193 PKM LOK Poznań 80
16 194 Hamrol Ryszard JKW Poznan ?
17 195 PKM LOK Poznan 80
18 250 PKM LOK Poznań
19 251 Rowecki Roger PKM LOK Poznan 100
20 253 Sierocin Stanisław AZS Poznan 40
21 266 PKM LOK Poznan 80
22 267 Brych Arkadiusz PKM LOK Poznan ?
23 268 PKM LOK Poznan 80
22 269 Zwolniony
23 270 PKM LOK Poznan
24 281 Gronski Andrzej PKM LOK Poznan 40
25 302 Śmiglak Marek Szkwał Kiekrz Opłata 2018-2019 WB
38/2018
26 310 PKM LOK Poznan
27 312 PKM LOK Poznan
28 313 Rakocy Zbigniew PKM LOK Poznan ?
29 314 PKM LOK Poznan
30 315 PKM LOK Poznan
31 316 Mikulski Józef PKM LOK Poznan 40
32 333 Wojtera Jerzy Poznan ?
33 343 Błoch Mirosław JKW Poznan ?
34 344 Blaszka Henryk Poznan ?
35 353 PKM LOK Pozan




Ice-Opti
36 31 PKM LOK Poznań 60
37 32 KŻ Kotwica Rogoźno ?
38 33 PKM LOK Poznań 60
39 34 PKM LOK Poznan 60
40 35 j PKM LOK Poznan 60
41 77 PKM LOK Poznań 60
42 128 AZS Poznań ?

Romuald

2019.10.06. pierwszy mróz

Dziś, 6 października mieliśmy pierwszy mróz, sygnał przygotowawczy dla bojerowców !!!
Romuald

Romuald

2019.09.27. Składki członkowskie do Floty Polskiej DN

Drodzy Bojerowcy,

nieuchronnie zbliża się termin płacenia składek. Ostateczny termin to 31.10.2019. Składki płacone po terminie są 50% wyższe!!!!!!

Dla przypomnienia:

UWAGA: W nadchodzącym sezonie płatności można dokonywać jedynie na konto bankowe SFPDN.

Wysokość składek jest następująca:

seniorzy - 100 zł,
juniorzy - 80 zł,
juniorzy młodsi - 80 zł,
ice opti - 60 zł,
składka dla nieaktywnych członków SFPDN - 40 zł. (Składka ta uprawnia do jednego startu w regatach w danym sezonie). Proszę aby przypominać o tym bojerowcom, którzy być może o tym nie wiedzą, a chcieliby raz w sezonie "się ścignąć".
Nr konta, na który należy dokonać wpłaty:

Konto: Stowarzyszenie Flota Polska DN
38 1240 2265 1111 0010 7566 5697

Adres: ul. Żeglarska 6, 10-160 Olsztyn

W tytule przelewu proszę wpisać: Imię i nazwisko, numer licencji zawodnika PZŻ oraz numer startowy. Jeśli płacimy zbiorczo za kilka osób, to trzeba podać personalia i numery WSZYSTKICH ZAWODNIKÓW.

UWAGA: termin płatności składek mija 31. października. Terminu warto dotrzymać, bo jego przekroczenie skutkuje podniesieniem składki o 50%.

Romuald

Romuald

Wszystkie ogłoszenia bojerowe

Artykuły

2019.05.21. "Runner Tracks" o obchodach 50-lecia bojerów DN w Polsce

Kliknij na zdjęcie lub tutaj aby przeczytać artykuł.

2019.04.20. Michał Burczyński: "Wygranie mistrzostw świata na pożyczonym bojerze"

Źródło: ullmansails.com, tłumaczenie: Romuald Rowecki

Tegoroczne DN Iceboat World Championships - Bojerowe Mistrzostwa Świata DN pozostaną w mojej pamięci na bardzo długi czas. Wygrałem regaty za pomocą pożyczonego sprzętu. To niewiarygodne! Jedyną częścią sprzętu, który był mój, to zestaw trzech żagli firmy Ullmana.

Był to mój dziesiąty start w Gold Cup w USA. Wszystko miało iść zgodnie z planem. Ale potem nastąpiła seria niefortunnych zdarzeń, które poważnie wpłynęły na moje plany rozpoczęcia udziału w regatach. Cała ta sprawa wydawała się nieprawdopodobna.

My (polski zespół) mieliśmy kilka dni na rozpoczęcie wysyłania naszego sprzętu –bojerów do USA, z odpowiednim wyprzedzeniem, w razie jakichkolwiek nieprzewidzianych problemów. Nasz sprzęt został zatrzymany na lotnisku w Paryżu. Nasze apele do firmy spedycyjnej nie odniosły żadnego skutku. A kiedy wszystko wyglądało już pozytywnie, nasz pech nadal trwał, ponieważ samolot, który miał przywieść nasz sprzęt na trzy dni przed rozpoczęciem mistrzostw, nie zdążył wystartować z powodu awarii.

Byliśmy bardzo zdenerwowani. Dalsze połączenia z firmą spedycyjną nie przyniosły żadnych rezultatów, poddałem się i po prostu zaakceptowałem, że mój bojer nie dotrze na czas. Pozostało mi tylko potraktować mój pobyt jako okazję do oglądania innych bojerowców i wycieczki turystycznej. Próbowałem pożyczyć łódź bojer, żeby pojawić się na linii startu i wystartować.

Skontaktowałem się z Danielem Hearnem z Madison, który miał kilka zestawów sprzętu, jeden z nich z najwyższej półki, i zaproponował mi właśnie ten. To był niesamowity i niesamowicie wzruszający gest. Trudno mi w tym momencie opisać moje emocje, ale wystarczy powiedzieć, że miałem łzy w oczach. Nie byłem pewien, czy uda mi się zaakceptować tak hojną ofertę. Robiąc to, Daniel Hearn skutecznie wycofał się z wyścigu o tytuł, aby pozwolić mi na ten start w elitarnych szeregach. Dziękuję bardzo, Danielu! Los uśmiechnął się do mnie, a ja wciąż miałem szansę na walkę w Mistrzostwach Świata DN 2019.

Dodatkowo okazało się, że Daniel i ja używamy sprzętu o podobnych parametrach (płozownica i maszt Peter Hamrak), co jest bardzo ważne w tak technicznej dyscyplinie żeglarskiej. Sprzęt był prawie idealnie dopasowany do moich potrzeb. Jedynym sprzętem, który był mój, był zestaw 3 szt. zupełnie nowych żagli Ulmanna, dostarczonych mi przez Rona Sherry tuż przed wyścigiem. Dziękuję Mike Boston z Ullman Sails Detroit za wyprodukowanie ich dla mnie. Na szczęście są wypróbowanym i sprawdzonym elementem wyposażenia, który znam od wielu lat.

Po tych emocjonujących stresujących dniach przed regatami, pojawiłem się na linii startu pełnej determinacji i radości, którą udało mi się osiągnąć, z pomocą moich wspaniałych przyjaciół. Moim celem było umieszczenie w pierwszej dziesiątce. Wiedziałem, że wygranie klasy tak technicznej jak DN na wypożyczonej łodzi było prawie niemożliwe.

Kiedy rozpoczął się pierwszy wyścig i trafiłem na pierwszy znak na trzeciej pozycji, wiedziałem, że mam dobrą prędkość. Wygrałem ten wyścig i następny, i następny. To było jak sen. Wygrałem całe regaty z wielką przewagą punktową, wygrywając 4 z 6 wyścigów. To jest mój trzeci tytuł na świecie i najbardziej pamiętny. Minęło również 40 lat, odkąd mój tata wygrał DN Gold Cup w USA w 1979 roku. Może to tak miało być!

Dodatkowo okazało się, że Daniel i ja używamy sprzętu o podobnych parametrach (płozownica i maszt Peter Hamrak), co jest bardzo ważne w tak technicznej dyscyplinie żeglarskiej. Sprzęt był prawie idealnie dopasowany do moich potrzeb. Jedynym sprzętem, który był mój, był zestaw 3 szt. zupełnie nowych żagli Ulmanna, dostarczonych mi przez Rona Sherry tuż przed wyścigiem. Dziękuję Mike Boston z Ullman Sails Detroit za wyprodukowanie ich dla mnie. Na szczęście są wypróbowanym i sprawdzonym elementem wyposażenia, który znam od wielu lat.

Po tych emocjonujących stresujących dniach przed regatami, pojawiłem się na linii startu pełnej determinacji i radości, którą udało mi się osiągnąć, z pomocą moich wspaniałych przyjaciół. Moim celem było umieszczenie w pierwszej dziesiątce. Wiedziałem, że wygranie klasy tak technicznej jak DN na wypożyczonej łodzi było prawie niemożliwe.

Kiedy rozpoczął się pierwszy wyścig i trafiłem na pierwszy znak na trzeciej pozycji, wiedziałem, że mam dobrą prędkość. Wygrałem ten wyścig i następny, i następny. To było jak sen. Wygrałem całe regaty z wielką przewagą punktową, wygrywając 4 z 6 wyścigów. To jest mój trzeci tytuł na świecie i najbardziej pamiętny. Minęło również 40 lat, odkąd mój tata wygrał DN Gold Cup w USA w 1979 roku. Może to tak miało być!

Copyright © 2005 Poznański Klub Morski Ligi Obrony Kraju

Projekt, wykonanie, administracja: BB